A Product Network Analysis Using A Priori Algorithm for Extending the Market Basket in Retail: A Product Network Analysis Using A Priori Algorithm for Extending the Market Basket in Retail

Título traducido de la contribución: Un análisis de la red de productos utilizando un algoritmo a priori para ampliar la cesta de la compra en el comercio minorista: Un análisis de la red de productos utilizando un algoritmo a priori para ampliar la cesta de la compra en el comercio minorista

Producción científica: Capítulo del libro/informe/acta de congresoArticulo (Contribución a conferencia)revisión exhaustiva

Resumen

Market basket analysis provides an insight into customer consumption patterns and trends in the industry. These will be achieved by analyzing and studying the performance of the large datasets of transactions made by consumers held in retail stores. These commercial transactions will be analyzed using the Machine Learning technique called the A priori algorithm by establishing association rules and determining those groups of items in a market basket whose association could represent better economic benefits for companies. This study will analyze the historical sales data of the product groups, in order to identify relationships that al-low companies in the sector to generate patterns to propose the increase of their portfolio based on the products with the greatest purchasing trends. At the end of this investigation, commercial strategies will be proposed to improve sales, take advantage of spaces in stores and implement more effective strategic offers, based on the groups of articles with the best associations found.
Título traducido de la contribuciónUn análisis de la red de productos utilizando un algoritmo a priori para ampliar la cesta de la compra en el comercio minorista: Un análisis de la red de productos utilizando un algoritmo a priori para ampliar la cesta de la compra en el comercio minorista
Idioma originalInglés estadounidense
Título de la publicación alojadaA Product Network Analysis Using A Priori Algorithm for Extending the Market Basket in Retail
Subtítulo de la publicación alojadaA Product Network Analysis Using A Priori Algorithm for Extending the Market Basket in Retail
EditoresMd Mizanur Rahman
Lugar de publicaciónSydney, Australia
EditorialIEOM Society International
Páginas2025- 2034
Número de páginas10
Volumen12
Edición7
ISBN (versión digital)979-8-3507-0542-3
ISBN (versión impresa)2169-8767
EstadoPublicada - 22 dic. 2022

Serie de la publicación

NombreIOEM Society
EditorialIOEM Society
Número7
Volumen12
ISSN (versión impresa)2169-8767
ISSN (versión digital)2169-8767

Palabras Clave

  • Machine learning
  • basket analysis
  • a priori algorithm

Categoría OCDE

  • Ingeniería industrial

Categorías Repositorio Ulima

  • Ingeniería industrial / Logística

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