Analysis of #YoDecidoCuando (I Decide When) Campaign on TikTok, as Educational Communication for Teenage Pregnancy Prevention

Título traducido de la contribución: Análisis de la campaña #YoDecidoCuando en TikTok, como comunicación educativa para la prevención del embarazo adolescente

Kimberlie Fernández-Tomanguillo, Melina Mezarina-Castilla, Eduardo Yalán-Dongo

Producción científica: Capítulo del libro/informe/acta de congresoArticulo (Contribución a conferencia)revisión exhaustiva

Resumen

The purpose of this research is to analyze how # YoDecidoCuando campaign on TikTok is perceived as an educational communication for teenage pregnancy prevention in Peru. A qualitative case study methodology was applied. Using the homogeneous sampling technique, 15 semi-structured interviews were carried out with young women aged 16–19 years, who had a smartphone and followed gynecologists accounts on TikTok. As a result, we observed that this type of campaign on TikTok encourages people to become aware of health issues, because it generates interest and motivation to learn more about sex education. In this sense, the findings serve as a starting point for applying educational communication strategies on TikTok by institutions and organizations looking for new strategies to target a young audience.

Título traducido de la contribuciónAnálisis de la campaña #YoDecidoCuando en TikTok, como comunicación educativa para la prevención del embarazo adolescente
Idioma originalInglés
Título de la publicación alojadaMarketing and Smart Technologies - Proceedings of ICMarkTech 2022
EditoresJosé Luís Reis, Marc K. Peter, José Antonio Varela González, Zorica Bogdanović
EditorialSpringer Science and Business Media Deutschland GmbH
Páginas411-421
Número de páginas11
ISBN (versión impresa)9789811990984
DOI
EstadoPublicada - 2023
Publicado de forma externa
EventoInternational Conference on Marketing and Technologies, ICMarkTech 2022 - Santiago, Espana
Duración: 1 dic. 20223 dic. 2022

Serie de la publicación

NombreSmart Innovation, Systems and Technologies
Volumen337 SIST
ISSN (versión impresa)2190-3018
ISSN (versión digital)2190-3026

Conferencia

ConferenciaInternational Conference on Marketing and Technologies, ICMarkTech 2022
País/TerritorioEspana
CiudadSantiago
Período1/12/223/12/22

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Análisis de la campaña #YoDecidoCuando en TikTok, como comunicación educativa para la prevención del embarazo adolescente'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto