Better students, better companies: connected learning methodology

Resultado de la investigación: Capítulo del libro/informe/acta de congresoCapítulorevisión exhaustiva

1 Cita (Scopus)

Resumen

This chapter aims to demonstrate the importance of experiential learning and how the process of transmitting classroom content through this method allows students to participate in the transformation and improvement of society. Likewise, through this methodology the student builds knowledge, values, attitudes and aptitudes that will allow them to understand, reconstruct and face reality, and develop their potential. Thus, the Connected Learning Methodology demonstrates the teacher-student-company effect.
Idioma originalInglés
Título de la publicación alojadaBetter students, better companies: connected learning methodology
EditoresM Gonzalez-Perez
EditorialPalgrave Macmillan, Cham
Páginas381-399
Número de páginas18
ISBN (versión digital)978-3-030-20415-0
ISBN (versión impresa)978-3-030-20414-3
EstadoPublicada - 6 set. 2019

Serie de la publicación

NombreDefault journal

Palabras Clave

  • Aprendizaje
  • College teachers
  • Constructivismo (Educación)
  • Constructivism (Education)
  • College students
  • Learning
  • Profesores universitarios
  • Estudiantes universitarios

COAR

  • Parte de Libro

Categoría OCDE

  • Ciencias de la educación
  • Negocios, Administración

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Better students, better companies: connected learning methodology'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto