Resumen
El estudio se centra en la percepción por parte de los niños, padres, maestros y directores de instituciones educativas de las tres regiones rurales del Perú sobre la implementación del programa One Laptop Per Child. Identifica las deficiencias económicas, sociales y culturales básicas dentro de la población como un obstáculo para
beneficiarse del recurso tecnológico y señala la insuficiencia en la administración del Estado. En conclusión, más prácticas democráticas son necesarias con énfasis en el aspecto pedagógico para mejorar el desarrollo de la educación rural en el Perú.
The study focuses on the perception by children, parents, teachers and principals of educational institutions of the three rural regions of Peru about the implementation of the One laptop per child programme. It identifi es basic economic, social and cultural defi ciencies within the population as an obstacle to benefi t from the technological resource and points out the State’s inadequate administrative management. In conclusion, more democratic practices are needed with an emphasis on the pedagogical aspect in order to improve rural education in Peru.
The study focuses on the perception by children, parents, teachers and principals of educational institutions of the three rural regions of Peru about the implementation of the One laptop per child programme. It identifi es basic economic, social and cultural defi ciencies within the population as an obstacle to benefi t from the technological resource and points out the State’s inadequate administrative management. In conclusion, more democratic practices are needed with an emphasis on the pedagogical aspect in order to improve rural education in Peru.
Idioma original | Inglés estadounidense |
---|---|
Publicación | Default journal |
Estado | Publicada - 1 ene. 2015 |
Palabras Clave
- Educación rural
- Política educativa
- Educational technology
- Education, Rural
- Education policy
- Tecnología educativa
COAR
- Parte de Libro
Categorías Repositorio Ulima
- Ciencias sociales / Educación