El uso de figuras retóricas en anuncios publicitarios y pinturas de Magritte: análisis sobre su efecto en la rememoración de marca en el corto plazo

Lizardo Vargas, Marta Mensa, Eliana Gonzalez

Producción científica: Contribución a una revistaArtículo (Contribución a Revista)revisión exhaustiva

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Resumen

Information processing and memory have an important role in stimulating, encoding and recall of advertising stimuli. Through an experimental study the present article seeks to identify the impact on short-term memory of visual rhetorical figures, comparing real advertisements and works of artist Magritte intervened and presented as branded advertisements. The hypothesis states that rhetorical figures present in advertising designs should have a greater recall effects than artistic works. The results confirm the thesis, showing that the functional use of rhetorics as planned advertising elements achieve higher a recall rate compared to its use in Magritte's art.

Título traducido de la contribuciónThe use of rhetorical figures in advertising and Magritte's paintings: An analysis of its effect in short term brand recall
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)117-136
Número de páginas20
PublicaciónArte, Individuo y Sociedad
Volumen26
N.º1
DOI
EstadoPublicada - 2014

Palabras Clave

  • Advertising
  • Art
  • Magritte
  • Memory
  • Rhetorical figures

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'El uso de figuras retóricas en anuncios publicitarios y pinturas de Magritte: análisis sobre su efecto en la rememoración de marca en el corto plazo'. En conjunto forman una huella única.

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