Gamit! Interactive platform for gamification

Elvira G. Rincon-Flores, Nadia Rodriguez-Rodriguez, Brenda N. Santos-Guevara, Alberto Matsuura Sonoda, Hernan Quintana-Cruz

Producción científica: Capítulo del libro/informe/acta de congresoArticulo (Contribución a conferencia)revisión exhaustiva

2 Citas (Scopus)

Resumen

Gamit! is a software platform that enables instructors to use gamification concepts and techniques in their classrooms. Currently, the platform allows instructors to create leaderboards and use badges to incentivize students in the pursuit of learning. The results during a user experience testing phase (one university academic term) using the System Usability Scale, showed that the platform is easy to use, and the functionalities work correctly.

Idioma originalInglés
Título de la publicación alojadaProceedings of the 2022 IEEE Global Engineering Education Conference, EDUCON 2022
EditoresMohammed Jemni, Ilhem Kallel, Abdeljalil Akkari
EditorialIEEE Computer Society
Páginas10-13
Número de páginas4
ISBN (versión digital)9781665444347
DOI
EstadoPublicada - 2022
Evento13th IEEE Global Engineering Education Conference, EDUCON 2022 - Tunis, Túnez
Duración: 28 mar. 202231 mar. 2022

Serie de la publicación

NombreIEEE Global Engineering Education Conference, EDUCON
Volumen2022-March
ISSN (versión impresa)2165-9559
ISSN (versión digital)2165-9567

Conferencia

Conferencia13th IEEE Global Engineering Education Conference, EDUCON 2022
País/TerritorioTúnez
CiudadTunis
Período28/03/2231/03/22

COAR

  • Artículo de conferencia

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Gamit! Interactive platform for gamification'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto