Influencers en cuarentena: adaptación de sus contenidos y formatos de producción

Producción científica: Capítulo del libro/informe/acta de congresoArticulo (Contribución a conferencia)revisión exhaustiva

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Resumen

This paper describes the changes in the content and production formats of Peruvian influencers in the context of the COVID-19 pandemic. Based on semi-structured interviews it was found that the process of adaptation was fast and consistent with their personal brand and style, taking into account originality and authenticity. Likewise, they assumed their social role as experts in a specific field, approaching the needs of their followers, and renewing their bonds with them based on relevant information.

Título traducido de la contribuciónInfluencers in quarantine: Adaptation of their contents and production formats
Idioma originalEspañol
Título de la publicación alojada2021 16th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI)
EditoresAlvaro Rocha, Ramiro Goncalves, Francisco Garcia Penalvo, Jose Martins
Lugar de publicaciónPortugal
EditorialIEEE Computer Society
Páginas1-6
ISBN (versión digital)9789895465910
ISBN (versión impresa)9789895465910
DOI
EstadoPublicada - 23 jun. 2021
Evento16th Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI 2021 - Chaves, Portugal
Duración: 23 jun. 202126 jun. 2021

Serie de la publicación

NombreIberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI
ISSN (versión impresa)2166-0727
ISSN (versión digital)2166-0735

Conferencia

Conferencia16th Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI 2021
País/TerritorioPortugal
CiudadChaves
Período23/06/2126/06/21

Palabras Clave

  • COVID-19
  • influencers
  • instagramers
  • youtubers

COAR

  • Artículo de conferencia

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