Inverted Classroom in Self-regulated Learning during the Covid-19 Pandemic in University Students

Título traducido de la contribución: Aula Invertida en el Aprendizaje Autorregulado durante la Pandemia del Covid-19 en estudiantes universitarios

Juan Carlos Chumacero Calle, Marya Graciela Barzola Loayza, Christian Gómez Carrión, Ruth Saravia Alviar, July Rivera-Zamudio

Producción científica: Contribución a una revistaArtículo (Contribución a Revista)revisión exhaustiva

Resumen

The year 2020, the Peruvian authorities decreed the development of virtual learning in universities, due to the appearance of the pandemic that originated the COVID.19, in order to avoid the increase of contagions, it is this context that the higher houses of study should, implemented strategies to improve the performance academice of the students, being one of them the use of the inverted classroom, the objective of this study was to demonstrate that the use of the Inverted Classroom significantly influences the self-regulated learning during the pandemic of the COVID-19. The method used was quantitative, basic, with a quasi-experimental design, applying a program to second cycle students of a public university. From the statistical processing it was possible to conclude that the inverted classroom significantly influences self-regulated learning.
Título traducido de la contribuciónAula Invertida en el Aprendizaje Autorregulado durante la Pandemia del Covid-19 en estudiantes universitarios
Idioma originalInglés
Páginas (desde-hasta)1903-1914
Número de páginas12
PublicaciónWebology
Volumen19
N.º1
DOI
EstadoPublicada - 20 ene. 2022

COAR

  • Artículo

Categoría OCDE

  • Educación general (incluye capacitación, pedadogía)

Categorías Repositorio Ulima

  • Ciencias sociales / Educación

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Aula Invertida en el Aprendizaje Autorregulado durante la Pandemia del Covid-19 en estudiantes universitarios'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto