Museos y pandemia: Estrategias para la difusión educomunicativa de patrimonio

Laddy Quezada-Tello, Giancarlo Cappello, Sebastián Alberto Longhi-Heredia, Ángel Hernando-Gómez

Producción científica: Contribución a una revistaArtículo (Contribución a Revista)

1 Cita (Scopus)

Resumen

This article compares the strategies between nine museums in Ecuador, Spain and Peru to address the educommunication activities developed as a result of the 2020 pandemic. Focused on content analysis, the research takes into account the activity of their web pages and the interaction on their social networks. The results show that in Spain informative and informative actions prevailed, while Ecuador and Peru focused on cultural and educational ones. The most relevant contents were oriented to the teaching-learning of heritage, mainly through the development of webinars and online conferences.

Título traducido de la contribuciónMuseums and the Pandemic: Strategies for the Educommunication of Heritage
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)39-58
Número de páginas20
PublicaciónHuman Review. International Humanities Review / Revista Internacional de Humanidades
Volumen11
N.º2
DOI
EstadoPublicada - 5 jul. 2022

COAR

  • Revisión

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Museos y pandemia: Estrategias para la difusión educomunicativa de patrimonio'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto