Notes on art overproduction, post-photography and the digital

Título traducido de la contribución: Notas acerca de la sobreproducción de arte, la posfotografía y lo digital

Umberto Luigi Roncoroni Osio

Producción científica: Contribución a una revistaArtículo (Contribución a Revista)revisión exhaustiva

1 Cita (Scopus)

Resumen

© 2014 by FUOC. This essay discusses the post-photography statement in terms of its most important concepts: the author, poiesis as a prescription of meaning, recycling as artistic strategy, serendipity and art’s social and political struggle. Even sharing the fundamentals of Fontcuberta’s decalogue, it is necessary to underline that problems of overproduction cannot be actually solved. Something more is needed: a structural relationship with postmodern philosophical problems; a suppression of unrecognized modern aesthetic foundations; and a deeper analysis of the properties of digital media and technologies. Moreover, the photographic point of view is too narrow to grasp all the aesthetic consequences of the described artistic postmodern conditions. As a conclusion, some different hypotheses concerning uncommon theoretical and artistic practices are discussed.
Título traducido de la contribuciónNotas acerca de la sobreproducción de arte, la posfotografía y lo digital
Idioma originalInglés estadounidense
Páginas (desde-hasta)71-77
Número de páginas7
PublicaciónArtnodes
DOI
EstadoPublicada - 1 ene. 2014

COAR

  • Artículo

Temas Repositorio Ulima

  • Arte digital
  • Digital art
  • Digital technology
  • Posmodernismo
  • Postmodernism
  • Tecnología digital

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Notas acerca de la sobreproducción de arte, la posfotografía y lo digital'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto