Resumen
La enseñanza virtual del Derecho genera retos y desafíos para los docentes y estudiantes.
La crisis mundial provocada por la pandemia del Covid-19 ha obligado a las instituciones
educativas a virtualizar el servicio educativo rompiendo el paradigma de las clases presenciales.
Hay una necesidad de que tanto docente como universidad se esfuercen en aplicar metodologías
que incluyan el uso de las herramientas virtuales, uso de redes y propiciar el trabajo
colaborativo para disminuir la incidencia de frustración o desmotivación del estudiante. La
capacitación y formación docente es un elemento clave en el éxito de las clases virtuales.
Virtual law educa ion creates challenges for teachers and students. The global crisis caused by the Covid-19 pandemic has forced educa ional ins itu ions to virtualize the educa- ional service, breaking the paradigm of face-to-face classes. There is a need for both faculty and the university to strive to apply methodologies that include the use of virtual tools, the use of networks and encourage collabora ive work to reduce the incidence of student frustra ion or demo iva ion. These specific methodologies for advance planning and syllable modifica ion and other pedagogical management instruments. Teacher training and educa ion is a key element in the success of virtual classes.
Virtual law educa ion creates challenges for teachers and students. The global crisis caused by the Covid-19 pandemic has forced educa ional ins itu ions to virtualize the educa- ional service, breaking the paradigm of face-to-face classes. There is a need for both faculty and the university to strive to apply methodologies that include the use of virtual tools, the use of networks and encourage collabora ive work to reduce the incidence of student frustra ion or demo iva ion. These specific methodologies for advance planning and syllable modifica ion and other pedagogical management instruments. Teacher training and educa ion is a key element in the success of virtual classes.
Título traducido de la contribución | La enseñanza del Derecho en entornos virtuales a propósito de la pandemia. Estado de la cuestión en Perú |
---|---|
Idioma original | Inglés estadounidense |
Publicación | Ius Comitiãlis |
Estado | Publicada - 1 ene. 2020 |
COAR
- Artículo
Categoría OCDE
- Derecho
Categorías Repositorio Ulima
- Derecho / Filosofía y teoría del Derecho
Temas Repositorio Ulima
- Distance education
- Educación a distancia
- Educación superior
- Enseñanza virtual
- Higher education
- Pandemias
- Pandemics
- Perú
- Virtual teaching